Wahai Tuhan......


"Ya Allah, Engkau kenalkan Bahawa Engkau adalah Tuhan, Aku bangga.
Ya Allah, Engkau adalah Tuhanku, aku sembah Engkau selalu tidak jemu-jemu.
Janganlah masukkan ke dalam hatiku perasaan jemu menyembahmu.

Ya Allah, Aku redha Engkau adalah Tuhanku,
Jangan Engkau tukar redhaku selain untukMu,
Aku harap Engkau juga redha denganku,
Redha-meredhailah kita berdua hingga bertemu.

Ya Allah, aku berlindung dengan Engkau daripada bertuhankan selainMu, Engkau sudah cukup bagiku sebagai Tuhan memilikimu aku rada bahagia.

Ya Allah, kerana kelemahanku, aku tidak lagi mencintaiMu,
Tapi tidak bermakna aku membenciMu,
walaupun bagitu jangan pula Engkau tidak mencintai Aku.
Aku cuba mencintaimu Tuhan, tapi belum menjadi kenyataan lagi, dengan rahmatMu Tuhan,
Anugerahkanlah rasa cintaku kepadaMu dan cintaMu kepadaKu,
Ku harap kita cinta mencintai,
kita berdua cinta mencintai biarlah kekal abadi,
wahai Tuhan".





Allah berfirman: Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dari-Ku, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu engkau pohon keampunan dari-Ku, Aku ampunkan engkau, aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, engkau jika datang kepada-Ku dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemui-Ku tanpa mensyirikkan Daku dengan sesuatu, nescaya aku datang kepadamu dengan penuh keampunan. (Riwayat al-Tirmizi, dinilai hasan oleh al-Albani).

0 komen:

Post a Comment